Välkomna


Nu startar jag om min blogg som ska innehålla lite bilder samt lite annat smått och gott.

söndag 7 april 2013


Den här bilden är tagen vid Skräcklan i Vänersborg.
Bron leder ut till den s.k. Jakobben
 
 

Botaniserade i syrrans trädgård i somras, där hittade jag bl.a. denna
 

........ och denna.
 

Här har jag lekt lite och testar panorering.
 
 

Hur nära kan man komma.......
 
 
 
Höst i Trollhättan.
 
 




Focus


Imse Vimse Spindel
 
Att laborera lite med bilder är också kul.
 

Denna bilden är nästan 20 år gammal.
Det är ett pappersfoto taget med min första kamera på filmrullarnas tid.
En gammal Richo som jag köpt på Atelje Clas i Ed 1984, för förtjänsten från tidningsförsäljning.
Det var den bilden vid detta tillfälle som var startskottet för mitt intresse för foto.
Tänk att lilla jag kunde fånga ett så fantastiskt ögonblick....
Denne lille kille öppnade en skämtburk och man ser hur locket är kvar i luften
och en av fjädrarna slår av honom kepsen. Han hissnar av förtjusning.





1 kommentar:

  1. Jamen - kul att du återigen är sugen att ta del av bloggosfären!
    Å sammanfattningen av din bloggfrånvaro i det här inlägget är ju kanooon!

    Pssssst. Dina bilder förtjänar en större storlek. Ändra s320 i den långa harangen med kod när du infögar bilden till 740. Då gör du dina bilder mera rättvisa!

    SvaraRadera